Παίζουμε ..με γλίτσα!!!

by - Τρίτη, Ιουλίου 26, 2016

in English soon

Γλίτσα.. χλαπάτσα... ζελέ.. slime (που το λένε οι Αγγλοαμερικάνοι).. Διαφορετικά ονόματα για το ίδιο υλικό... Μια μαλακή και κάπως ρευστή "ζύμη" ... ιδανική για παιχνίδι.. 

Εμείς φτιάξαμε τη δική μας !! Ελάτε να σας δείξουμε πως.. 


Για να φτιάξουμε "γλίτσα"  χρειαζόμαστε 2 μείγματα: 

Μείγμα #1 
  • 114 γρ. (με απόλυτη ακρίβεια) διαφανή κόλλα χειροτεχνίας (θα τη βρείτε σε όλα τα βιβλιοπωλεία)
  • 1 κουταλιά της σούπας ζεστό νερό
  • Χρώμα ζαχαροπλαστικής (εμείς βάλαμε 4 σταγόνες)
  • Ασημόσκονη (κοινώς glitter) 
Ανακατεύουμε πολύ πολύ καλά το μείγμα σε ένα μπολ. (πολύ σημαντικό!!

Μείγμα #2 
  • 1 φλιτζάνι (250ml) ζεστό νερό
  • 1/2 κουταλιά του γλυκού βόρακας (θα τον βρείτε σε μορφή σκόνης σε μπαχαροπωλεία, φαρμακεία και σε καταστήματα με πρώτες ύλες καλλυντικών)
Ο βόρακας είναι ένα ορυκτό που χρησιμοποιείται κυρίως ως ενισχυτικό απορρυπαντικών.

Ανακατεύουμε καλά να διαλυθεί ο βόρακας στο νερό. 

Και μετά ενώνουμε τα δύο μείγματα και ανακατεύουμε πολύ πολύ καλά... 
Θα δείτε οτι σιγά σιγά το μείγμα θα πήζει... Πρέπει να ανακατευτεί μέχρι να γίνει μια μάζα που δεν κολλάει στα χέρια...

Και μετά .. αρχίζει το παιχνίδι... 



Ο Νικόλας το βρήκε ωραίο και ζουληχτό!! 


Μπορείς να το τρίψεις σε κομματάκια... 



Μοιάζει με σπασμένο ζελέ... 

Μόλις όμως το πατήσεις λίγο αμέσως επανέρχεται... 


Και ξαναβρίσκει τη ρευστότητά του.. 


Εμείς κρύψαμε μέσα θαλάσσια πλασματάκια... 


Και τα βλέπαμε στο φως... 



Παίξαμε πολλές πολλές ώρες.. Είναι σούπερ εθιστικό...

Η "γλίτσα" διατηρείται στο ψυγείο σε αεροστεγές δοχείο ή σακούλα. 
Αν την αφήσετε έξω ξεραίνεται και κολλάει. 
Εννοείται οτι φοράμε ρούχα που δεν μας νοιάζει να λερωθούν.. 

ΠΡΟΣΟΧΗ: είναι υλικό για παιχνίδι ΜΟΝΟ για παιδιά που δεν βάζουν ότι βρουν στο στόμα τους καθώς δεν είναι βρώσιμο.
Μετά από κάθε παιχνίδι πλένουμε καλά τα χέρια μας. 

Μας άρεσε πολύ...Τόσο που φτιάξαμε όλα τα χρώματα!!!
(Ενθουσίασε μέχρι και το βαφτιστήρι του μπαμπά μου, που είναι 11 χρονών!!! Και του έφτιαξα μια ολόδική του καταπράσινη γλίτσα!! )


Και παίξαμε ξανά... 



Φτιάξαμε μέχρι και ουράνιο τόξο!!! Πολύχρωμο και γλιστερό!!! 


Ελπίζω να σας άρεσε όσο και σε μας!! 

 photo signature_zps72gyx3qr.png

You May Also Like

26 σχόλια

  1. Φανταστικό!!! Νομίζω ότι εκτός από τα παιδιά μου θα εθιστώ κι εγώ! Μου αρέσει τόσο πολύ η υφή της.
    Φιλιά πολλά Ελπίδα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. κι εμένα μου άρεσε... Και ειναι πολύ δροσερη η αίσθηση που αφήνει.. Αν και την περίμενα λίγο πιο ελαστική..Θα πειραματιστώ όμως..

      Διαγραφή
  2. Τελειοοοοο!!! Όλο σε μπελάδες με βάζεις το ξέρεις;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχαχαχα... ελα τωρα.... Αφου σου αρεσουν οι μπελάδες μου...χεχεχεχε.. πολλα φιλια

      Διαγραφή
  3. Καταπληκτικό! Το έφτιαξες τέλειο. Η αλήθεια είναι ότι δείλιαζα να το προσπαθήσω και ήμουν λίγο δυσπιστη πως θα δέσει η κόλλα και θα γίνει χλαπάτσα αλλά νομίζω ότι με έπεισες. Τέλειο για άλλη μια φορά το παιχνίδι σας! Τα φιλιά μου, Νίκη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ευχαριστω Νικη μου!! Κι εγω ημουν διστακτικη στην αρχη.. αλλα τελικα.. ειναι μαγικο... πολλα φιλια

      Διαγραφή
  4. Α!!! χλαπατσα!!! τελεια ιδεα. κραταω τη συνταγη :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Η χλαπατσα σας είναι πανέμορφη!!! Τέλεια χρώματα και τόσο καλοκαιρινά! Φιλάκια ελπίδα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ευχαριστω Γεωργια μου!! Ελπίζω να τη δοκιμασετε!! πολλα φιλια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Το έχω πει, θα το ξαναπώ, θα γίνω βαρετή/γραφική/whatever, αλλά το blog σου είναι το απόλυτο ελληνικό μπλογκ δημιουργικής απασχόλησης με τα πιτσιρίκια. Το απόλυτο! ΤΕΛΟΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αχ θα τη δοκιμάσουμε κ μεις!!! Ευχαριστούμε !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. γινετε αντι για το υλικο που πρεπει να αγορασεις απο βιβλιοπωλειο να χρησημηποιεισουμε υγρη κολλα??

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ναι, υγρη κολλα θέλει. Ας πουμε UHU για παραδειγμα.. αλλα εγω την πήρα σε ποσοτητα από το βιβλιοπωλειο γιατί αλλιως δεν συμφερει..Είναι αλλη μαρκα και το μπουκαλι 1 λίτρου κάνει 5 ευρω.

      Διαγραφή
  10. Να κάνω μια ερώτηση μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε κόλλα art & crafts απο τα jumbo μαζί με απορρυπαντικό soupline ;;
    Τέλος πάντων είσαι καταπληκτική γιατί μας δίνεις ιδέες έτσι ώστε εάν πειραματιστούμε θα δημιουργήσουμε κάτι ξεχωριστό και τρελό με την φαντασία μας !! Μπράβο .. Εξαίσια δουλειά !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. σε ευχαριστω πολυ :) Κολλα με soupline δεν εχω δοκιμασει οποτε δεν ξερω τι θα βγει.. Αν δοκιμασεις πες μου

      Διαγραφή
  11. όταν λες διαφανή κόλλα χειροτεχνίας εννοείς την UHU? (από αυτή που κολλάνε τα δάκτυλα όταν της φυσήξεις λίγο? ή κόλα σιλικόνης ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. οι φωτογραφίες είναι καταπληκτικές !!!

    και για τις 2 μεθόδους η ποσότητα κόλλας χειροτεχνίας είναι η ίδια ?

    στη μέθοδο 1 βάζεις μόνο 1 κουταλιά νερό μαζί με την κόλλα χειροτεχνίας? (UHU) αυτό είναι όλο ?

    στη μέθοδο 2 τα υλικά είναι βόρακας και νερό. ποσότητα της κόλλας ? τι κόλλα ? UHU ? σχολική (άσπρη) ?

    σε παρακαλώ δώσε μας ακριβής δοσολογίες. αφού θα κάνουμε το πείραμα μας.... να το πετύχουμε

    σε ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. η μεθοδος ειναι 1.. Τα μειγματα ειναι 2. Τα βαζεις σε ξεχωριστα μπολακια και μετα τα ανακατευεις μαζι. Οι δοσολογιες ειναι πολυ ακριβεις.. και ειναι πιο πανω σε γραμμαρια. Ελπιζω να το πετυχετε :)

      Διαγραφή
  13. Γεια σας το δοκιμασα και ειχα καποια προβληματα. Πολυ λιγο νερο απορροφηθηκε απο τη κολλα. Εχω την εντυπωση οτι ο βορακας ηταν δισδιαλυτος στο νερο. Η γλιτσα δεν ηταν πολυ ελαστικη και οταν την πιεζαμε εσταζε νερο. Επισης ειχε απαισια μυρωδια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. μηπως δεν ηταν ακριβως οι αναλογίες.. Την εχω δοκιμασει πολλές φορές και πάντα πετυχαίνει.. Και δεν μυρίζει καθόλου. Δοκιμάστε και αυτή που είναι σιγουρα πετυχημενη http://twoboysandhope.blogspot.gr/2017/07/paizoume-me-dinosaur-glitsa.html

      Διαγραφή
  14. Ευχαριστω για την ανταποκριση. Το δοκιμασαμε ξανα. Εχουμε τα ιδια προβληματα. Το μειγμα 2 ελαχιστα απορροφειται απο το μειγμα 1. Το κυριοτερο προβλημα ειναι το γεγονος οτι μουσκευονται τα χερια οταν παιζουμε με τη γλιτσα και αυτο δεν ειναι ωραιο αισθημα. Χρησιμοποιω παντα ζυγαρια. Εχω την αισθηση οτι κατι φταιει με τον βορακα. Τον αγορασα απο υλικα οικοδομης επειδη δε μπορουσα να βρω αλλου. Ειναι της Duro Stick. Την δευτερη συνταγη δεν την δοκιμασα επειδη δεν εχουμε υγρο φακων στο σπιτι. Ευχαριστω πολυ. Καλη Χρονια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. νομιζω οτι εχετε δικιο. ισως φταει ο βοραας. εγω παντως τον ειχα παρει απο καταστημα με μπαχαρικα/βιολογικα προιοντα. Και θελει πάρα πολύ ανακάτεμα για να απορροφηθει καλα.

      Διαγραφή
  15. Καλησπέρα θα ήθελα να ρωτήσω για την συντήρηση εμένα την επόμενη βγάζει υγρά... Πολύ νερό και σφίγγει ενώ είναι τέλεια μόλις την φτιάχνουμε την επόμενη την πετάμε κάνω κάτι λάθος; την βάζω σε ταπερακι

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΕΙ

ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΕΙ
η καινούρια μας ομάδα για το παιδί και τις κατασκευές

Σελίδες

cookies

ANALYTICS